macOS için localhostta wordpress kurulumu (videolu)

 
          Merhabalar herkese :))  
        Bugün farklı bir içerikle geldim. Bir süredir blogumu wordpress'e mi taşısam? Yoksa blogger'ı da kullanmaya devam edip ekstra bir wordpress'ten sayfa oluşturup oraya da farklı içerikli yazılar mı yazsam diye düşünüp duruyordum. Açıkçası hala da düşünmeye devam ediyorum okulun verdiği yoğunluk ve işler yüzünden tabii ki kendimi yüzde yüz bloguma( çok yakında bloglarıma 😇 ) veremiyorum. Bu yüzden istediğim hızda ilerleyemiyorum. Her şey biraz ağır çekimde gidiyor gibi. Yine de elimden geleni yapıp en azından sayfama düzenli bir şekilde içerik girmeye çalışıyorum. 

wordpress mac localhost

       Esas konuya dönecek olursak bu yazımda kendim de wordpress'i kurcalarken yaşadığım ve yer yer zorlandığım bir kurulumu anlatıyor olacağım. Fakat bu defa yazarak değil video çekerek gösterdim. Bunun nedeni hem adımların fazla oluşu hem de kurulum işlemlerinin video ile daha anlaşılır olduğunu düşünüyor olmam. Bu video ile  youtube dünyasına giriş yapmış oluyorum (Bi sen eksiktin diyor youtube reyiz 😂😂 ) Ama tabii ki "kanalıma hoşgeldiniz:))" muhabbetlerine girmeyi düşünmüyorum. En büyük merakım nasıl bir reaksiyon alacağım yönünde. Umarım beğenilir güzel ve faydalı olabilir. Aldığım geri dönüşlere göre devam etmeyi planlıyorum. 
  
      Gelelim kuruluma ilk önce kısaca wordpress hakkında bilgi vermek istiyorum. Pek çoğumuz duymuşuzdur. Dünyada kullanılan web sayfalarının yaklaşık %30'u wordpress altyapısıyla kurulmuştur. Wordpress ile bir blog oluşturabileceğimiz gibi büyük bir e-ticaret sitesi de oluşturabiliriz.  
       Hem ücretsiz hem de güvenilir olan wordpress kullanabileceğimiz binlerce teması ve eklentisi sayesinde kullanımı esnek bir platformdur. Wordpress ile farklı şekilllerde çalışma olanağımız var. Örneğin benim anlattığım videoda wordpress'i kendi bilgisayarımıza kurmuş oluyoruz yani internette değil de kendi localhost'umuzda çalışmış oluyoruz. Bu şekilde de aslında hiç bir yere para vermeden wordpress'i deneyimlemiş oluyoruz. Ama hani ücretsizdi? diyebilirsiniz ve haklısınız da bunun cevabı evet wordpress ücretsiz yani daha doğrusu bir kısmı ücretsiz. Bu durumla ilgili önce web siteleri hakkında biraz bilgi vermem gerekiyor. Aslında bu başka bir yazının konusu olacak kadar uzun bir mevzu ama kısaca geçicem üstünden. 
     Bir web sitesi oluşturmak istediğiniz zaman öncelikle iki şeye para vermeniz gerekir. 
  
1.Domain 
Domain  kullandığımız alan adıdır.Yani sitemin adını satın alıyorum.  
Örnek: kafamdabiroda.com için bu adı satın almam gerekiyor.  

2.Hosting  
Hosting ise benim sitemi internette yayınlattığım alandır. Yani koca internet alemi bir tarlaysa (teşbihte hata olmaz lafına sığınıyorum.😂) siz kendinize bir dönüm arazi satın alıyorsunuz ki orada istediğiniz şeyi ekebilesiniz. Yani toparlayacak olursam internette kendinize yer satın alma olayına hosting diyoruz.(Satın alma olayı temelli değil de yıllık şeklinde oluyor daha çok) Zaten türkçe karşılığına bakacak olursak barındırma hizmeti olarak geçiyor.  

     Yukarıda da bahsettiğim gibi site kurmak için domain ve hostinge ihtiyacımız var ve bunlara ayrı ayrı ücret ödememiz gerekir.(Ortalama bir yıllık hosting ve domain 90-100TL civarı) Eğer web sitesi kurarken wordpress'ten yararlanıyorsak da bu platformun imkanlarını kullanarak site yapmış oluruz ve eğer ekstra eklenti veya tema satın almazsak wordpress'ten ücretsiz bir şekilde faydalanmış oluruz.  
     Benim aşağıdaki videoda anlattığım yöntemde ise biz domain ya da hosting satın almıyoruz ve sadece kendi bilgisayarımızda görüntülebileceğimiz, deneyimleyebileceğimiz bir wordpress kurulumu yapmış oluyoruz. Yine kontrol paneline girip istediğimiz değişiklikleri yapabileceğimiz yerelde bir sitemiz varmış gibi düşünebiliriz. Dediğim gibi bu site internette görüntülenmez. Sadece kurduğum xxamp sunucu yazılımını aktif ederek tarayıcıda görüntüleyebilirim. 
     Ben de merak ediyorum kendi bilgisayarıma kurmak istiyorum diyen kişiler için umarım faydalı olmuştur. Bu videoda mac için kurulum var windows için ayrıca kurup videosunu çekebilirim ilerleyen günlerde.  
   
     İnşallah güzel bir başlangıç olur, izleyeceklere şimdiden teşekkürler :) Hoşçakalın..👋👋 




  
    
  

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Bu tür konular videoyla daha anlaşılır oluyor. Emekleriniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Arif Bey değerli yorumunuz için :) yaptığınız yorum vesilesiyle blogunuzu takip etmeye başladım :)

      Sil