Stranger Things yeni sezona hazır mıyız?


Merhaba! 😊 
                 Yazın sıcağını iliklerimize kadar hissettiğimiz bugünlerde güzel şeyler de olmuyor değil hani... Mesela tuhaf şeyler  😆  Yani bazı kelimeleri türkçeye çevirince böyle saçma olabiliyor. Biz orijinal ismini kullanalım yine de, tüm coşkumla STRANGER THİNGS is comiiiinng demek istiyorum. Bu diziyi benim kadar seven var mı? (varsa yorumlarınızı bekliyorum) 
  
stranger things
             

                Stranger Things'in yeni sezonu 4 Temmuzda yayında olacak netflixte, ben çok heyecanlıyım. Bunun bir kaç nedeni var. İlk olarak malum Game of Thrones son sezonuyla büyük hayal kırıklığı yarattı nerdeyse herkeste. Benim en sevdiğim diziler listemin de başıydı üstelik...Birinciden istediğim gibi bir sonuç alamadım. Şimdi sırada listemin ikinci sırasında olan Stranger Things var. Merak ettiğim şeylere dönecek olursak birincisi nasıl bir sezon oldu acaba ? İlk ikisi kadar iyi midir? İzledikten sonra anlayacağız umarım hayal kırıklığı olmaz.  
     
               Bir diğer merak ettiğim kısım dizideki çocukları sosyal medyadan takip ediyorum. Gördüğüm kadarıyla çocukluktan ergenliğe geçiş yapmışlar. Hatta Erkek tıraşlı kafasıyla ortalıkta dolaşan çocuk Millie Bobby Brown namıdiğer Eleven baya güzel bir genç kız olmuş. WillLucas ve Mike da büyümüş görünüyor ama sanki içlerinde bir çocuk görünümlü Dustin (Adamım 😬) kalmış. Hepsinin bu yeni haliyle görmek biraz farklı olacak muhtemelen, izleyince karar vereceğim yeni halleri mi? Yoksa eski halleri mi daha iyiydi diye. 
  
              Diziyi izleyenler zaten bilir onlar için hatırlatıcı nitelikte, izlememiş olanlar içinse spoiler içeren kısımdan devam etmek istiyorum. Öncelikle dizimiz tabii ki bilimkurgu, fantastik türde bir dizi. Zaten fantastik olmayan dizileri çok tutamıyorum La casa de papel hariç. Olay geçmişte 80'li yıllarda Hawkins kasabasında Will isimli bir çocuğun kaybolmasıyla başlıyor. Kabul etmek gerekir ki ilk bölümleri konuyu bilmediğimiz ve anlamaya çalıştığımız için biraz sıkıcı gelebilir. Ama ilk sezonu bitirdikten sonra kesinlikle bırakamayacağınızı düşünüyorum. Will'in annesi her yerde kayıp çocuğunu aramaya devam ederken kasabada polis olan ve Joyce'un (Will'in annesi) da eski sevgilisi olan Jim de ona yardım etmeye başlar. Will'in aynı sınıftan arkadaşları olan Lucas, Mike ve Dustin de aynı arayış içindedir. Fakat kimse bir sonuç alamaz ta ki doğaüstü güçlere sahip başroldeki kızımız Eleven(El) onlara yardım edene kadar. Bu kızın olayı ise henüz tam netleşmemekle birlikte değişik nesneleri mental olarak kontrol edebilme gücüyle doğmuş sonrasında ise bir laboratuvarda çeşitli deneylere maruz bırakılmıştır. Laboratuvardan kaçmasıyla da bizim çocuklarla tanışır. Ardından Will'e ulaşabilme macerası başlar. Burda beni en çok etkileyen şeylerden biri dizideki boyut meselesi(baş aşağı dünya), El'in güçleri sayesinde boyut değiştirebilmesi hatta çocuğun devlet işlerinde bu gücüyle casus olarak kullanılması oldukça güzel ayrıntılardı. 

        Dizinin tamamını anlatmak niyetinde değilim zaten izleyerek anlaşılabilecek bir dizi bu yüzden kısa kısa geçiyorum. Dizinin devamında Will'in kurtarılması (tam olarak olmasa da), devamında öteki boyuttan(baş aşağı dünya) gelen yaratıklar ve canavarla(demogorgon) çocukların mücadelesi bu arada  El'in kardeşinin(onun da özel güçleri var) yanına gitmesi ama sonra geri dönerek demogorgonu yenmesiyle sakin ve normal bir hayata geçilmişti en son. Yani son durumda her şey mutlu sonla bitiyor gibi gösterip son anda kare baş aşağı olmuştu. Bakalım bu sezonda neler olacak? 
             Bu diziyi sevme sebeplerimden bahsedecek olursam; 
        Bir kere dizinin kolaya kaçmadan geçmiş yıllarda yaşanmış şekilde kurgulanması hoşuma gidiyor. O dönem kıyafetleri, müzikleri vs. 

        Dizideki çocukların bilime olan merakları, projeleri, sahip oldukları bilgiler oldukça etkileyici burada fen öğretmenlerinin yardımıyla baş aşağı dünya olayını anlamaya çalıştıkları sahneleri çok beğenmiştim.(Keşke bizde de o yaşta o kafa olabilseydi dedirtti.) 

        Eleven'in annesiyle olan iletişimi, o sahneler çok güzeldi. Onun dışında özel güçleri olan kardeşinin ve başka karakterlerin de gösterilmesi El tek değilmiş dedirtti. 

        Dizideki efektler ne abartılı ne de yetersiz tam olması gerektiği gibi ayarlanmış.  Oyunculuklar çok iyi , bu çocuklar kendilerini çok sevdirdi.  
        Ve aklıma gelmeyen bir sürü detay... 
       Netflix'in orijinal serilerinden bana göre açık ara en iyisi Stranger Things. Zaten izleyici kitlesiyle ikonik bir dizi oldu şimdiden. 
       Ben bu diziyi izlerken çok keyif aldım. Bilimkurgu, gizem, fantastik türleri sevenlerin mutlaka izlemesi gerektiğini düşünüyorum.   
       4 Temmuz 'da göreceğimiz bölümler takipçilerin beklediği kalitede olur umarım.  

                                                      Hoşçakalın...😇 


      
        
        
        
        


          
              

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Benim ilgi alanımda değil bu diziler, filmler ancak Stranger Things hakkında yazılar bekleyenler için güzel bir bilgilendirme yazısı olmuş. Spoiler kısmını isteyen okusun isteyen okumasın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için :)

      Sil