GET OUT (KAPAN) FİLMİ VE SİYAHİLER

       Herkese merhabalar...Uzun süredir film yorumu yapmıyordum. Geçtiğimiz haftalarda izlediğim ve beni etkileyen filmlerden biri oldu Get out filmi..
get out ,kapan filmi

      Şimdiye kadar filmlerde ya da tarihte gördüğümüz köleleştirme yöntemlerini tamamen unutun. Bilimkurgu türündeki bu film orijinal bir senaryoya sahip olmakla birlikte başarılı oyunculuk performanslarıyla da kaliteli bir yapım olmayı başarmış. 
 
      Film yüzyıllardan beridir her anlamda sömürülen ,ikinci sınıf insan muamelesi görüp hakları ellerinden alınan bir dönem insan yerine bile konulmayan (help, zincirsiz ve daha bir çok filmde gördüğümüz kadarıyla) siyahilerin köleleştirilmesini konu alıyor. Şu an çok modern bir toplumda yaşıyoruz ya hani kölelik diye bir şey kalmadı artık herkes eşit fırsatlarda falan zannediyoruz. Dışımız değişti belki ama içimiz hala beş yüz yıl öncesinin ilkelliğinde dedirtiyor bu film. Yıllar önce siyahilerin zincire vurulduğu, satılıp alındıkları , sadece şanslı olanların en fazla hizmetçi ya da işçi  olabildiği bir dünyada siyahi olmak çok korkunç değil mi?  

       Ama değilmiş bu durumdan daha korkunç olanı da olabilirmiş. Filmde daha kötü bir dünya görüyoruz. Çok eskiden yapılan işkencelerde en azından teknoloji gelişmemişti insanları bir yere kadar kullanabiliyorlardı ama filmde teknolojinin gücüyle yapılmış bir köleleştirme sistemi var. Bir aile var ailede esas kızın annesi psikolog, babası beyin cerrahı, kardeşi de şiddete eğilimli bir psikopat. Bu kızın sevgilisi var sevgilisi siyahi ve bedensel olarak güçlü biri. Olay kızın sevgilisini ailesiyle tanıştırmaya götürmesiyle başlıyor. Aile çok normal gibi davransa da esas oğlanın zamanla etrafta bulunan siyahi hizmetçi ve bahçıvanın (ya da dışardaki ev işlerini yapan yardımcı)  garip hareketlerini gördükçe şüphelenmeye başlar yavaş yavaş bir tuzakta olduğunu farkeder ve artık emin olduğunda çok geç olmuştur. 
      Ailenin köleleştirme yöntemi kan donduracak kadar korkunç bir şeydir.Ya insan izlerken durmadan yetmedi mi bu insanlara yapılanlar diyor ama işte klasik insanoğlu acımasızlığı... Oyun şu şekilde işliyor esas kız avına düşürmek istediği siyahi adamı ya da kadını bulur yakınlaşır güvenini kazanır ve aileye getirir. Ailede anne hipnotize edip benliğinden soyutlar yani kişinin sadece bedeni kalır kendince bir şey diyemez, yapamaz ama vücudu iş görür bu yüzden burada beyin cerrahı devreye girer kurbanı en fazla para veren satın alır, son işlem kurbanın beynini açıp çipler aracılığıyla satın alan kişinin bilincini kurbana aktarır. Böylece parayı verip kurbanı satın alan kişi, yepyeni ve güçlü bir bedene kavuşmuş olur.  Yani bi çalmadıkları bu insanların bedeni kalmıştı onu bile aldılar...😠 Sanki gerçekmiş gibi anlatıyorum değil mi ? Halbuki bu sadece bir kurgu sıradan bir film...
        Umarım öyle de kalır ama işte teknoloji bu denli gelişmişken yapılamaz mümkün değil demek
de doğru olmuyor. Burada yine bizi kurtaracak olan düzgün ve erdemli bir insan olabilme ihtimalidir...

     
         Her ne kadar kafada farklı soru işaretleri bıraksa da ben filmi çok beğendim güzel ve izlenesi bir film olmuş siz de izleyin tavsiye ederim...Düşüncelerinizi yorum olarak yazarsanız mutlu olurum 😊
 Görüşmek üzere...👋

Yorum Gönder

9 Yorumlar

  1. Get Out filmini geçen sene izlemiştim ve her ne kadar "daha iyi olabilirdi" desem de yine de köleliği farklı bir tarzda işlemeleri ilgi çekiciydi. Yalnız sonuna kadar sıkılmadan izlenebilecek bir film olduğunu da eklemeden geçemeyeceğim.

    YanıtlaSil
  2. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. bu filmi izlemeden galiba esaretin bedeli filmine benziyor. En kısa zamanda izlemeye çalışıcam. Merak ettim :)

    YanıtlaSil
  4. sosyolojik alt yapısı olan filmler hep ilgimi çekmiştir. Özellikle dezavantajlı insanların anlatıldığı hikayeler..Öneri için teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Evet bu tarz filmleri ben de seviyorum yorum için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Filmi duymuştum ama hiç izlemedim. Bazı bilim kurgular korku filmi kadar geriyor insanı. O yüzden ön yargılıyım biraz filme

    YanıtlaSil
  7. Evet gerilimin olduğu bir film ama izlediğinize değecektir diye düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  8. filmin adını sizler sayesinde ilk defa öğrendim ve gerilim konulu bu filmi merak ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet güzel bir film tavsiye ederim teşekkürler değerli yorumunuz için :)

      Sil